چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انتظار می رود که کشورهای اسلامی از مردم غزه حمایت کرده و روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند تا اسرائیل سر جای خود بنشیند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در وبینار یازدهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که مسلمانان احساس کنند از یک امت هستند و با اتحاد خود بتوانند مقاصد اسلام را تحقق بخشند.

وی اظهار کرد: بر اساس فرموده رسول خدا(ص) مسلمان برادر مسلمان است و نه به او ظلم می کند، نه به او دشنام می دهد. در نتیجه اخوت اسلامی یکی از اصول اسلام است که مسلمانان باید در مقابل کفار و دشمنان اسلام در یک صف واحد قرار گرفته و بتوانند هویت خود را حفظ کرده و از دین اسلام که قرائت اهل بیت علیهم السلام است، دفاع کرده و آن را به دیگران منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: امروزه یکی از اموری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مسلمانان دچار مصیبت بزرگی شده اند و به دست اسرائیل و عقبه آنها گرفتار شده اند. قدرت ها اسرائیل را در منطقه کاشتند تا بتوانند منافع خاورمیانه را تصاحب کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل نمی خواهد اسلام گسترش پیدا کند. این رژیم جنایتکار فلسطینیان را از منطقه دور کرده و خودشان در منطقه سکنی گزیده اند و بنا بر توسعه طلبی دارند؛ اما ملت غیور فلسطین چون نمی خواهد هویتش مخدوش شود، در مقام احقاق حق بوده و هست و اگر مقاومت پدید نمی آمد، کشورهای منطقه هم نمی توانستند استقلال نسبی داشته باشند.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه در 70 سال اخیر ملت فلسطین اقدامات بزرگی انجام داده اند، تأکید کرد: در دهه های اخیر مردم فلسطین به خصوص مردم غزه و محور مقاومت چنان در مقابل اسرائیل ایستاده اند که حتی توانسته اند بخشی از سرزمین های خود را از اسرائیل بگیرند اما اسرائیل روز به روز بر قدرت پوشالی خود افزوده است و کشورهای دیگر همه سلاح های کشتار جمعی را به اسرائیل داده و از آن حمایت کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات قدرت پوشالی صهیونیست ها را شکست و گنبد آهنین آنها شکسته شد و تا الان هم این مبارزات به همین صورت پیش رفته و فلسطینیان نزدیک 10 ماه است که در برابر جنایات اسرائیل که روی تاریخ را سیاه کرده، مقاومت کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه باید ملت ها پشتیبان مقاومت و غزه باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت جریان غیوری هستند که در برابر دشمن مشترک ایستاده اند لذا انتظار می رود که کشورهای اسلامی از مردم غزه حمایت کرده و رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با این رژیم قطع کنند تا اسرائیل مجبور شود سر جای خود بنشیند.

آیت الله غروی اظهار کرد: اسرائیل در عین حال که کشتارهای زیادی انجام داده اما ضربه ای که از ناحیه غزه خورده است برای این رژیم قابل تصور نبوده و پیروزی مردم غزه و مقاومت هیچگاه فراموش نمی شود و در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله روزی شاهد نابودی اسرائیل به دست نیروهای مقاومت و محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار باشیم و جلوی نفوذ اطلاعاتی و نظامی این رژیم گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha